Veliki broj firmi, pogotovu kada je reč o uslužnom sektoru poslovanja bez obzira na veličinu i vrstu usluga koje obavlja je uveo radnu uniformu. Razlozi uvođenja uniforme su različiti. Pojedine firme ih uvode kako bi stvorile bolji imidž, druge da bi ostavile što jači utisak na klijenta, dok neke obavljaju takvu vrstu delatnosti u kojoj je nošenje radne uniforme i zakonska obaveza.
Jedno je sigurno, bez obzira da li je zakonski propisano nošenje radne uniforme, ona je bitan elemenat u svakoj oblasti rada. Vrlo je poželjno da firme koje se bave uslužnim delatnostima i gde su zaposleni u neposrednom kontaktu sa potrošačima nose radne uniforme. Naime, bitno je povesti računa o boji i kroju uniforme i naći rešenje koje će biti prihvatljivo za sve zaposlene, a dopadljivo za klijenta. Obično su boje uniformi izvedene iz boja logotipa firme. Kod zaposlenih u prodavnicama, restoranima i sličnim delatnostima, pored estetskog momenta, mora se voditi računa o vrsti materijala od kog se šije uniforma. Važno je da se materijal lako pere i da ne prima mrlje. Za uslužne delatnosti uglavnom se koriste mešavine poliestera i pamuka jer imaju manje sakupljanje i trpe veći broj pranja. Boja predstavlja drugi bitan elemenat same uniforme zbog čega treba obratiti pažnju na boje koje su postojane, a u isto vreme usaglašene sa logotipom Vaše firme. Za određene delatnosti poput pekarske delatnosti, boja je već unapred definisane.